Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Financije
11 juin 2019

Sam svoj financijski majstor

U zadnje vrijeme često razmišljam o mojoj financijskoj situaciji i analiziram trenutno stanje s pogledom na budućnost. Svi financijski operatore će reći da je jedan od važnih elemenata u takvoj analizi dob osobe. Ako si mlad, u perspektivi imaš puno stvari koje netko tko je više odmakao s godinama nema, ili je neke od tih elemenata već riješio (ako je sretne ruke). Mlađi ljudi posebnu pažnju poklanjaju djeci, njihovom budućem obrazovanju i odrastanju. Ja sam taj problem parcijalno riješio jer je moja kćer velika. Na žalost još uvijek živi s nama jer ne uspijeva naći posao i osamostaliti se. Tješim se s onom: gdje ima za jesti za dvije osobe, ima i za tri. Dodatni trošak s te točke gledišta je minimalan, a računam da se stan mora grijati i hladiti i bez njenog prisustva. Koji dodatni trošak se nađe, ali to me posebno ne brine.

Prije nekih tridesetak godina, kada sam kupio moje prvo računalo, jedna od prvih njegovih primjena je bilo vođenje financija. Elektronska tabela (poče sam s famoznim 123 u DOS-u) je služila da se grupiraju troškovi prema namjeni (režije, odijevanje, troškovi auta i zabava) i da se vidi na što se troši. U to vrijeme prihodi su bili prilično skromni i vrlo brzo sam zaključio da se nešto može uštedjeti, ali ako se želi povećati životni standard, treba više zarađivati. Ja sam u to vrijeme radio neke stvari iz svoje struke van posla i naplaćivao tu uslugu. Kada je stiglo računalo, odmah sam se bacio na izradu software-a u mojoj struci i nešto od toga uspio prodati. Zatim je polovinom devedesetih godina prošlog stoljeća stigao i Internet i tu sam uspio osjetno povećati moju zaradu.

Mreža nudi ogromne mogućnosti stvaranja novca, a uz to ima još jednu veliku prednost, da se za puno aktivnost čovjek može osloniti sam na sebe, biti sam svoj majstor. Uz to je predivna stvar da se posao može raditi kada se hoće. Nije kao da si u uredu, stave ti zadatak za stol, daju ti rok i ti do tog datuma trebaš završiti. Normalno, i na mreži, što se više radi to se više i zaradi, ali postoji određena fleksibilnost koja omogućava optimalnu raspodjelu vremena i uloženog napora. Sve je to došlo na red kasnije, kada sam već bio zgrnuo određenu hrpicu. U početku, kada sam shvatio i dobio dokaz (stigli su prvi čekovi) da se preko Interneta može zarađivati, radio sam kao lud. Nikada nisam išao u krevet prije 1 poslije ponoći, a često se događalo da se to produži i do 3 ili 4 sata ujutro. To je stvaralo i određeno trenje sa suprugom koja mi je prigovarala da svaki slobodni trenutak koristim za rad i imala je pravo. Često bih počeo zajedno s njom gledati neki film, i ako se nije baš radilo o nekom remek djelu, nakon malo vremena bih zaključio da mi je zabavnije raditi na kompjuteru i zgrtati pare.

Moja omiljena elektronska tablica je postala ona nova, gdje sam uvodio prihode od mreže. Još jedna super stvar da su rashodi u vezi moje dodatne aktivnosti bili gotovo zanemarivi. Plaćao sam jedan server i nekoliko domena od site-ova koje sam otvorio. Koristio sam, kao i danas, puno besplatnih hostova koje daju na raspolaganje korištenje blogova, top listi i drugih tipova stranice bez ikakve naplate. Taj frenetični period je trajao nekih desetak godina. Kada sam jedan mjesec dostigao prihod s 5 znamenki, u dolarima, mislio sam da je financijski svijet moj. Kao i uvijek, svaka aktivnost ima svoj vrhunac. Kada se dostigne, počinje se silaziti. I ja sam dugo vremena silazio i danas privređujem u najbolju ruku jednu dvadesetinu onoga što je ulazilo na račun u najboljim godinama. Dogode se i mjeseci, i to ne tako rijetko, kada nema nikakve zarade: 0 kuna, 0 dolara i 0 eura. Ja znam da sam došao do određenog financijskog uspjeha zahvaljujući mojim sposobnostima, mom radu, mom trudu i puno neprespavanih noći.

Isto tako mi je jasno da je tu veliku ulogu igrala i sreća. Krenuti u pravom trenutku, na vrijeme s nekim stvarima je ogromna prednost pred potencijalnom konkurencijom. Riskiraš jer ne znaš da će sve ići kako planiraš i da je prihod od aktivnosti dovoljno velik da bi vrijedilo riskirati, jer o tome nemaš nikakvog dokaza. Kada postoje jasni dokazi da bavljenje određenim temama itekako isplatim, svi kreću u tom smjeru. Ako si krenuo malo prije njih, imaš veliku prednosti iako možeš biti siguran da ću u igru ući i neki igrač koji je bolji od tebe i da će te s vremenom preteći, ali si ti ipak uspio ostvariti puno toga prije nego si izgubio počasno mjesto na postolju povijesti. Ovo je sada već pomalo megalomanski, ali je ta osobina često neophodna da bi se dostigao određeni uspjeh u životu. Još i danas uspijem zaraditi za cigarete, kavu i neizbježnu pivo (pa i malo više od toga). Nije puno, ali veseli čovjeka jer ti daje potvrdu da i danas uspijevaš nešto privrijediti zato što nešto vrijediš. Uz sve ono što sa sobom donose pare, to je najvažniji psihološki poticaj i podrška.

Publicité
Publicité
Commentaires
Financije
Publicité
Archives
Pages
Publicité