Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Financije
4 juin 2018

Nova Forex iskustva

Pročitao sam prethodni post koji je datiran prije nešto više od godinu dana. U tom trenutku sam mislio da sam shvatio, ali se je to pokazalo netočno. Moje razmišljanje je išlo u pravom smjer, ali još nije dostiglo adekvatni nivo mudrosti. Do 100 željenih dolara nisam stigao: sve što je moglo ići loše, je išlo upravo tako. Dvije otvorene pozicije, obje na EURUSD, su se same zatvorile u lipnju mjesecu; dostigle su stop. Jednu od njih sam i dodatno branio s četvrtinom kapitala, tako da je na kraju gubitak bio 125% u odnosu na početno uloženu sumu. U oba slučaja poluga 25 puta. Još malo dodatne konfuzije i još jedan gubitak početkom kolovoza. Katastrofa! Dostigao sam minimalni kapital od samo 42 dolara. Tu sam stisnuo na kočnicu.

Od tada poluga samo 10 puta. Do desetog mjeseca sam uspio porasti na par centi preko 50 dolara. Iznos sam podijelio na pola i polovinom listopada otvorio dvije operacije, jedna EURNZD, a druga GBPAUD.  Oba para imaju dobar rollover za prodaju, pa sam računao da ako i budu dugo otvoreni, nosit će neku sitnu zaradu. I tako je i bilo, ali su u svakom slučaju pogrešno otvorene. Dan nakon prodaje eura prema novozelandskom dolaru, u Novom Zelandu su bili izbori, o kojima ja nisam imao pojma (čini mi se da sam negdje rekao da se treba informirati; problem je što ne slušam moje dobre savjete). Za novog predsjednika vlade izabrana je mlada žena od nekih 40 godina. Po zanimanju je DJ, to jeste pušta glazbu po disko klubovima. Lijevo je orijentirana. Pogledao sam njen program i dobrim dijelom mi se dopao; s godinama se pomičem na lijevo, iako sam pretežno na drugoj strani.

Meni se je svidjelo, ali financijskom tržištu nije. Prodao sam par po 1,6450. Dan nakon toga, cijena zatvaranja je bila 1,6853. Porastao je za 400 pipsa. Par je nastavio da raste, dostigavši najvišu cijenu od 1,7479 početkom prosinca prošle godine, nešto preko tisuću poena u odnosu na otvaranje. Na sreću, s polugom 10 imam stop na 1,8095, pa u stvari nisam previše riskirao. Pozicija je i danas otvorena i zadnjih 20 dana cijena je u izraženom silaznom trendu. Nadam se da će se tendencija nastaviti i da ću uspjeti uzeti mali profit od ove operacije.

 

eur-nzd

Par dana nakon što sam prodao prethodno opisani par, odlučio sam da prodam i par GBPAUD. Cijena je taj dan rasla i negdje na polovici uspona sam prodao po 1,7020. Nastavila je rasti do nekih 1,7300 i zatim se u dva dana srušila na ispod 1,7000. Na žalost moj limit za uzimanje profita je bio nešto niži, a ja sam tih dana bio na jednom egzotičnom putovanju (negdje se pare moraju potrošiti) i nisam mogao ručno intervenirati. Vrijednost se nakon toga podigla i oscilirala prešavši cijenu od 1,8500, pred kraj ožujka. Moj stop limit je bio na 1,8700 i uhvatila me je panika. U međuvremenu sam bio zaradio od rollover nekih 6 dolara i to sam upotrijebio za obranu operacije, podigavši stop na 1,9100. Na sreću požar se je na vrijeme ugasio i omogućio mi da se i dalje nadam uspjehu s ovom investicijom. Trenutno sam loš nekih 400 pipsa koje bi se mogli realizirati u narednih par dana.

gbp-aud

Praktično u zadnjih 7 mjeseci nisam aktivno trgovao. Sav kapital je bio uložen u ove dvije pozicije i nije bilo novaca za nove kupoprodajne avanture. Dolazio sam više puta u iskušenje da dodam sredstva na račun, ali sam na kraju uspio odoljeti ovom porivu. U tom razdoblju sam zaradio oko 6 dolara na rolloveru, to jeste preko 10% vrijednosti kapitala. Ono što je nedostajalo jeste malo strpljenja da se vidi uvjerljivi smjer kretanja koji bi mi bio omogućio puno veću zaradu. Na greškama se uči, a ono što je dobro u cijeloj priči jeste da nisam izgubio novac. Cijeli trik jeste u niskoj poluzi: što je niža to glava manje boli.

Trenutna orijentacija jeste investirati s malom polugom i samo u one operacije koje nose pozitivne kamate preko noći, odnosno week-enda. Čini mi se da je to pobjednička strategija koja bi mogla donijeti željene rezultate, odnosno nekih 10 do 20 posto povrata na godinu. Preventivno sam postavio uzimanje profita za EURNZD na samo 30 pipsa. Razlog je što sutra nisam doma i ne mogu kontrolirati situaciju. Ne bih htio da se dogodi ono što sam već iskusio s GBPAUD, da cijena uđe u povoljni interval na kratko vrijeme, a ja ne uspijem zatvoriti poziciju.

Publicité
Publicité
Commentaires
Financije
Publicité
Archives
Pages
Publicité