Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Financije
2 décembre 2019

Financije u Novoj 2020.

Jučer je počeo zadnji mjesec godine. Bilo je kišovito, ali se je danas pojavilo sunce. Kao i obično, sve je promjenljivo pa tako i vrijeme. Ušli smo u period kada se počinje analizirati godina koja protječe i koja će uskoro stići do svoga kraja, a s druge strane se počinju praviti predviđanja za novu godinu koja će uskoro pokucati na naša vrata. Kako se ovdje bavimo financijama, ostavit ću po strani druge aspekte života koji imaju veliki utjecaj na naše bivstvovanje, ali su van teme ovog dnevnika. Financijski gledano, ova godina će za mene završiti u velikom minusu. Zvuči jako negativno, ali nije baš sasvim tako. Dao sam predujam za novi stan u koji ću se useliti sredinom iduće godine. Uz to sam napravio i jedno dugačko i egzotično putovanje od 3 tjedna s mojim boljom polovicom: slavili smo jednu važnu godišnjicu u našem zajedničkom životu. Već iz ovoga se vidi da će nadolazeća godina biti još negativnija jer će trebati izvaditi iz novčanika ostatak iznosa za apartman, a radi se o lijepoj sumi. Saldo je negativan, ali je stan novi u novom dijelu grada, s prekrasnim pogledom i to bi trebalo kompenzirati trošak.

Što se tiče mojih prihoda u ovoj godini, oni su na žalost slijedili trend koji je na snazi zadnjih par godina. Da se razumijemo, ja sam regularno zaposlen i redovno dobivam plaću (što je već puno, uzevši u obzir neke druge situacije, vrlo neugodne). Plaća je gotovo fiksna i moje materijalno blagostanje ne može puno varirati gledajući s te strane. Ono o čemu govorim je moj ekstra prihod od raznih aktivnosti na Internetu, među kojima je i ona vezana za trgovinu valutama, bolje definirana kao Forex. Stvari su na početku godine išle relativno pristojno, a onda sam u srednjem dijelu stao na čistoj nuli. Zadnja dva mjeseca situacija se je malo popravila, ali prema onim pravim, dobrim godinama, sve je to sitniš. Nakon ljeta sam bio zastao za trenutak i prisilio se da razmislim o mom pristupu prema promoviranju servisa koju nudim. Zaključio sam da su akcije koje poduzimam pogrešne. Tako sam od rujna usvojio novi pristup tržištu i imam osjećaj da bi to moglo dati pozitivne rezultate već nakon relativno kratkog vremena.

zid

Već dugo je moja podsvijest znala što radim pogrešno i što bih uistinu trebao raditi, ali je lijeni dio moje naravi pobijedio: s novim pristupom imam ne toliko puno više posla, nego je nužno da se koncentriram i budem kreativniji u stvaranju sadržaja, a to je ono gdje moja lijenost ne želi da bude poražena.S ovim dijelom bi uvod, posvećen meni samom (netko bi rekao da smo svi egocentrični), a sada ćemo na početnu ideju, onu sadržanu u naslovu, koja se odnosi na globalnu svjetsku situaciju, a ne moju privatnu.

Ovih dana se puno govori o mogućnostima oporavka svjetskog gospodarstva. Nije jasno zašto, jer ima puno elemenata koji vuku na drugu stranu, ali su analisti pretežno optimisti. Pogledajmo prvo koji su razlozi za pesimizam. Jedna od vodećih svjetskih kuća, Moody, u analizi posvećenoj izgledima svjetske ekonomije za 2020. godinu, ukazuje na geopolitičku neizvjesnost koja će biti varijabla koja može potkopati put rasta svjetskih gospodarstava. Zatim agencija naglašava da će gospodarstvo i dalje biti slabo u narednoj godini, a rizik recesije za Sjedinjene Države i Kinu i dalje ostaje na visokoj razini. Za Sjedinjene Države se daje vjerojatnost od oko 30% da će u narednih 12 mjeseci ući u recesiju. To predviđanje se dobrim dijelom zasniva na jednom grafikonu koji uspoređuje interesnu stopu između kratkoročnih državnih obveznica i onih dugoročnih, na 10 godina. Trenutno one s kraćim istekom imaju veću kamatnu stopu od onih s dužim rokom. Takva situacija, gdje su se linije grafikona presijecale, u povijesti je uvijek dovodila do recesije u razdoblju od narednih 12 mjeseci, pa na osnovu toga većina analista drži da je to neizbježno.

S druge strane, Kina je stigla do neizbježnog usporavanja ekonomskog rasta. Kada Kina usporava, cijeli svijet drhti jer je ona postala jedan od glavnih igrača na sceni. Mnoge male države, kao na primjer Australija, strahovito ovise o trgovinskoj razmjeni s Kinom, da i najmanje promjene kod azijskog giganta imaju strahovi utjecaj na njihovo gospodarstvo. Uz sve to ostaje i strah od onoga što se može dogoditi ako dva gospodarska diva ne uspiju naći zajednički jezik oko njihove trgovinske suradnje.

Pozitivni pokazatelji, kako ja to vidim, izgledaju slabije od onih negativnih, ali se analitičari za njih više hvataju. Jedan od elemenata koji je uvijek bio gledan s interesom jeste bakar. Porast cijene je uvijek bio vezan za pozitivni produktivni ciklus, pa se s optimizmom gleda povećanje cijene koje se dogodilo nakon ljeta. S druge strane, cijena zlata, plemenitog metala koji je smatran kao sigurno utočište u nesigurnim vremenima, zadnjih je mjeseci počela opadati nakon što je u rujnu dostigla najviši nivo ove godine od nekih 1550 dolara za uncu. I kod valuta se primjećuju slična kretanja. Japanski jen, smatran kao i zlato, sklonište za teška i nesigurna vremena, je već nekoliko mjeseci u padu, dok se australijskom dolaru, smatran više kao ofenzivna valuta, povećava cijena.

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Financije
Publicité
Archives
Pages
Publicité